Tuesday, August 10, 2010

Bad news...!!

hello readers....i wish u all sehat sejahtera....

sorry lg sekali kerana tiada update....

namun saya harap semua kerap2 la mengunjungi ke blog saya ok??;)

di sini ingin saya bagitahu korang semua yg saya semalam pergi ke klinik berdekatan untuk membuat check-up..

mesti korang semua tertanya2 sakit ape??

ok2, actually saya tidak mengalami sebarang kesakitan...

cuma...saya mengalami period tanpa henti hampir 2 bulan...

period ni keluar kadang2 mcm byk, kadang2 tak....

hampir berminggu2 benda nie berlarutan...

rasa risau kot!!

badan pun memang dah tak bermaya...lebih2 lg saya seorang gadis yg tersangat la kurus...dan tinggi....soo letih memanjang...mkn vitamin B complex pun tak menjadi...

soo, saya dgn buat muke kesian dekat ibu meminta ibu bawa saya ke klinik

namun doctor tak dpt mengenal pasti puncanye...

mcm2 soalan dan mcm2 bahagian di perut saya di checknye...

doctor tuh ckp, saya kene buat pemeriksaan lanjut...kat HOSPITAL SERDANG or HUKM..

dan dia meminta saya untuk mendapatkn surat jaminan dr pihak sekolah kerana memandangkan saya masih lg seorang pelajar sekolah....

oleh itu, jika mendptkn rawatan di hospital2 kerajaan, kos rawatan akan dapat di kurangkn..

jd sekarang ni, saya sudah mendapatkn surat tersebut...

dan ayah saya mempunyai kenalan doctor sakit puan di salah satu hospital tersebut...jd segala urusan akan menjadi lebih mudah....

perasaan tak tenteram mula melanda diri saya...

saya takut bila doctor sakit puan tuh memeriksa saya menggunakan X-rays...

saya mungkin akan nmpk mcm2....dekat rahim saya....

saya takut mungkin saya terlampau aktif saya berkemungkinan hilang dara..

sebab dgr cerita, kalau seseorg gadis tuh terlampau lasak mungkin akan hilang dara, atau dara tersebut terkoyak....

kerana dulu saya dah menyertai mcm2 aktiviti lasak seperti judo dan aktiviti panjat gunung...

seriously saya masih lg tak phm pasal dara...

ade juga yg di lahirkan tanpa dara..dan yg paling saya takut,

saya tak dpt mengandung....!! ok2 mesti korg semua ingt saya nie jenis fikiran bukan2...

haih...saya tak nk jumpe doctor sakit puan!!

harap2 ubat yg di berikan oleh doctor klinik tersebut dpt membantu...:(

doakan la supaya tiada sebarang perkara yg tak di ingini tidak berlaku...Amin:)


















3 comments:

Anonymous said...

klu ikut fakta, dara tak mungkin hilang akibat lasak bersukan. i baca somewhere di news paper. tak mungkin dan tak akan. melainkan kalau kita saje pergi kacau blablabla, uh... u know what i mean. malas nak cakap terang2. rasa malu. haha

Anonymous said...

eh, btw, jgn takut dan jgn stress sgt yunk. hope everythng will be okey

pika said...

tahnks dear..hope mcm tuh la...;)